Strona firmowa – jak ją stworzyć ( cz. I )

[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Stworzenie dobrej strony internetowej, która stanie się wizytówką firmy i przyciągnie do siebie dużą liczbę użytkowników, wymaga sporych nakładów pracy. Nie wystarczy sam pomysł, przyciągająca uwagę szata graficzna czy chwilowe zaangażowanie w nowe materiały. Potrzeba cierpliwości, dobrego opracowania strategii rozwoju i bezustannego zaangażowania w rozwój.Czy naprawdę tak jest? Kiedyś stworzenie strony internetowej wiązało się z koniecznością znajomości kodowania html. Każda linia tekstu na naszej stronie to określony zestaw znaków.

Technika i popularyzacja stron internetowych / blogów sprawiła, że dzisiaj znajomość kodowania strony nie jest niezbędna. Jeśli dysponujemy minimalnymi umiejętnościami obsługi komputera oraz wiemy co chcemy zamieścić na stronie firmowej to przy pomocy kilku narzędzi jesteśmy w stanie stworzyć atrakcyjną wizualnie i funkcjonalna stronę internetową – wizytówkę naszej firmy.

Strona internetowa firmy – liczy się pomysł

Dobra strona internetowa firmy zaczyna się od pomysłu. Do jego realizacji jednak daleka droga, dlatego pierwsze pytanie jakie należy przed sobą zadać brzmi: Czy jest to dobry pomysł? Odpowiedź może być utrudniona w sytuacji, gdy na początku nie chcemy się nim z nikim podzielić. Przed przystąpieniem do pracy warto omówić swoją wizję np. ze wspólnikiem lub partnerem biznesowym, a więc osobami, które rozumieją naszą pasję i zainteresowania. Znacząco ułatwi to trzeźwe spojrzenie na subiektywną ocenę, która nie zawsze bywa miarodajna.

Dobra strona internetowa firmy – rozeznanie sytuacji

Jeśli mamy pewność lub przynajmniej wydaje się nam, że strona internetowa firmy osiągnie sukces, warto zrobić rozeznanie. Na tym etapie należy odpowiedzieć sobie na takie pytania jak: Czy mój produkt jest unikalny? Jak duża konkurencja istnieje na rynku w tym sektorze? Czy istnieje zapotrzebowanie na mój produkt lub usługę? Co nowego mogę wnieść do branży w przypadku dużej konkurencji? W tym celu oprócz śledzenia podobnych stron, warto również zwrócić uwagę na zainteresowanie wybraną tematyką w serwisach społecznościowych. Można również przeprowadzić wywiad środowiskowy lub poprosić na forach branżowych o wypełnienie anonimowej ankiety.

W sytuacji, gdy nasz pomysł jest niepowtarzalny, warto prześledzić rozwój innych serwisów, które z chwilą pojawienia się na rynku, nie musiały martwić się o konkurencję. Często zdarza się też tak, że nawet najbardziej innowacyjne – w zamierzeniach twórców – pomysły, były znane znacznie wcześniej, tylko w nieco innej formie lub poza granicami danego kraju.

[box type=”info”] Pierwszy serwis społecznościowy o nazwie ClassMates, powstał już w 1995 roku, a mimo to dopiero Facebook zdołał osiągnąć globalny sukces. Z kolei w Polsce jednym z najbardziej znanych komunikatorów jest Gadu-Gadu, które – jak przyznał po latach Łukasz Foltyn, twórca aplikacji – było niemal 100% kopią popularnego w Stanach Zjednoczonych programu MSN.[/box]

Nie zawsze więc trzeba się silić na oryginalność, lecz odpowiednią modyfikację, dostosowaną do interesującej nas grupy docelowej. Innym razem wystarczy po prostu skopiować pomysł, który znalazł zastosowanie w innej części świata.

[box type=”info”] Zdarzają się też całkowicie spontaniczne sytuacje, które przytrafiły się choćby twórcom popularnego w naszym kraju serwisu Spryciarze. Pracując w Wielkiej Brytanii, założyciele w pewnym momencie natknęli się na problem niepasującej wtyczki. Postanowili wrzucić do sieci poradnik, mający w założeniach pomóc Polakom mieszkającym zagranicą. Zainteresowanie materiałem było tak duże, że dało podstawę do stworzenia serwisu z wideo poradami o nazwie Spryciarze, cieszącego się do dziś powodzeniem wśród internautów.[/box]

Strona internetowa firmy – specyfikacja techniczna

Kiedy już mamy pomysł i wstępne rozeznanie na rynku, czas przejść do specyfikacji technicznej strony. Zanim powstanie strona internetowa firmy, powinniśmy wykonać szczegółowy plan strony z uwzględnieniem rozmieszczenia wszystkich działów tematycznych, wyglądu, loga oraz szaty graficznej odpowiadającej naszemu produktowi lub usłudze.

Prowadząc swój biznes i opracowując wygląd i zawartość strony firmowej skorzystałem z możliwości w wordpress’a.

[box type=”info”] WordPress jest nowoczesną, semantyczną, osobistą platformą publikacyjną, koncentrującą się na estetyce, zgodności z internetowymi standardami i użyteczności. WordPress jest zarówno wolny (od słowa „wolność”), jak i darmowy.[/box]

Program do publikacji, kodowanie html, kolejka maili, domena? Zaraz ! Co ja z tym wszystkim ma zrobić? W jaki sposób mogę wykorzystać te narzędzia i  w jakim stopniu muszę się zaangażować w ten proces aby to wszystko razem „pracowało”. Szukałem w internecie wielu rozwiązań. W jednym serwisie hosting, w drugim autoresponder umożliwiający komunikację z klientami.

Wtedy natrafiłem na nowatorskie rozwiązanie. Przeczytaj o tym w drugiej części artykułu Strona firmowa – jak ją stworzyć ( cz. II )

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Chcesz byc na bieżąco? Zapisz się na Newsletter. W pierwszej kolejności dostaniesz informacje o nowych artykułach i skutecznych metodach marketingu internetowego. Zostaw poniżej swój najlepszy adres e-mail.

Wyrażam zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez "Perfekcyjny Marketing" Karol Herod, danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This

Udostępnij

Podziel się tym wpisem!