Jak budować listę kontaktów – cz. 1

Jak budować listę kontaktów – cz. 1

Autor: Paweł Grzech

Wartościowe informacje powodują, że Twoi subskrybenci są zachwyceni. Zapewne wiesz co to oznacza – coraz większą liczbę zadowolonych osób, które polecają innym Twój Newsletter.

1. Oferuj odpowiednie informacje.

Wartościowe informacje powodują, że Twoi subskrybenci są zachwyceni. Zapewne wiesz co to oznaczacoraz większą liczbę zadowolonych osób, które polecają innym Twój Newsletter.

Niestety dużo osób popełnia podstawowy błąd. Piszą o rzeczach, które tak naprawdę nie interesują ich czytelników. Piszą bez namysłu. Bez przygotowania i zbadania rynku – Ale Ty nigdy tak nie rób.

To był pierwszy błąd. Teraz zobacz kolejny:

Jako bloger zdecydowałeś się na konkretnie zdefiniowaną niszę – to akurat jest dobra decyzja – ale niestety w Newsletterze oferujesz informacje, które tak do końca nie zgadzają się z tą tematyką – a to już jest błąd.

Jeśli piszesz na Blogu i Newsletterze o zbieraniu znaczków pocztowych, to nie ma sensu nagle puścić informacje o kolekcjonowaniu starych monet. W taki sposób pokażesz, że publikujesz w Newsletterze bez namysłu – pierwsze lepsze co przyjdzie Ci do głowy.

Jeśli nie wiesz co interesuje Twoich subskrybentów, to poproś o pomoc.

Zadaj im pytanie, czego chcą się dowiedzieć, jaki temat jako następny najbardziej ich interesuje. Albo zapisz się na kilka podobnych tematycznie Newsletterów i zobacz, jakie tematy są tam poruszane.

2. Więcej formularzy do zapisania się na Newsletter

To jest tak naprawdę bardzo proste, ale mało osób to robi. Jeśli masz na Blogu np. 1000 artykułów, to powinieneś mieć 1000 formularzy do zapisania się na Twój Newsletter.

Masz bardzo dużo miejsca na bloga, aby zainstalować formularz do autorespondera. Możesz go umieścić na pasku bocznym, na początku lub na końcu artykułów. Jeśli artykuły będą wartościowe, to i dużo osób będzie się zapisywać.

3. Proces transakcji

Na wielu blogach budowanie listy subskrybentów nie funkcjonuje tak jak należy. Pytanie, dlaczego?  Dużo blogerów myśli, że ludzie zapiszą się na ich listy kontaktów, tylko dlatego, aby dostać ich Newsletter. A nie z powodu bonusów, których ja na przykład używam, jako dodatkową motywację do pozostawienia mi adresu e-mail. W taki sposób zachodzi proces transakcji, który jest Ci potrzebny (szczególnie jeśli jesteś mało znany).

Jako bonusy mogą Ci służyć cudze produkty oraz Twoje własne. Jeśli stworzysz jakiś produkt, to będzie to świetna i dodatkowa reklama dla Twojego Newslettera.

Własny produkt możesz stworzyć nawet w 15 minut i rozdawać go za darmo w Newsletterze. Jeśli piszesz już od jakiegoś czasu bloga, to wystarczy wziąć kilka artykułów, trochę je przerobić i zapisać w pliku pdf (albo nagrać wideo).

Koniec części pierwszej…

Pozdrawiam,
Paweł Grzech

P.S. Kliknij tutaj i zobacz jak szybko i skutecznie zbudować własną listę kontaktów >>


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Chcesz byc na bieżąco? Zapisz się na Newsletter. W pierwszej kolejności dostaniesz informacje o nowych artykułach i skutecznych metodach marketingu internetowego. Zostaw poniżej swój najlepszy adres e-mail.

Wyrażam zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez "Perfekcyjny Marketing" Karol Herod, danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This

Udostępnij

Podziel się tym wpisem!